Dag 3 - Vad är ditt drömresemål och varför?

Mitt drömresemål är nog Afrika. Jag vill se hur det är där, hur det skiljer sig från hur vi har det i Sverige. Och så vill jag besöka något lite fattigare ställe för att se hur det verkligen är. Och hjälpa till. Kanske åka ner och hjälpa Rädda barnen eller någonting liknande. För att känna att jag har gjort någonting för någon. Som betyder något. Vi har det så bra här i Sverige och jag tror att det skulle vara ett riktigt "wake-up call" att se hur det är på riktigt i fattigare områden. 

Och så skulle jag vilja åka dit för att få uppleva deras kultur. Se hur de lever inom sin kultur. Man blir så fast i det man är van vid att det skulle vara kul att uppleva någonting annat. Så av de två anledningarna skulle jag säga att mitt drömresemål är Afrika.

Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0